zaterdag 19 december 2015

Kerstcadeautjes - Een pyjama

Mijn doel dit jaar, voor alle neefjes en nichtjes zelfgemaakte kerstcadeautjes! Voor Rhune en Fleur maakte ik al artiestenmapjes. Voor Mille en Juul maakte ik vandaag een leeskussen. Bleef alleen nog kleine Lea Roos over! Daarvoor kocht ik gisteren nog een stofje bij Stitch & Co in Mechelen.

Mijn oorspronkelijk plan was een jurkje, maar omdat ik de stof toch wat te pyjama-achtig vond, werd het een pyjama. Ik koos een patroontje uit Ottobre maar daar had ik al snel spijt van. De uitleg in Ottobre is echt summier! Ik moest verschillende keren herlezen, patroon bekijken, bedenken wat er moest gebeuren... Ik knipte dan ook nog een deel van mijn broekje ondersteboven waardoor ik nog moest sjoemelen om alles uit het stofje te krijgen. Maar nu het klaar is, ben ik wel blij met het resultaat!


Als bovenstukje koos ik voor Classic Stripes (4/2015) maar paste het patroon lichtjes aan door het voor- en achterpand in 1 stuk te knippen. Ik tekende trouwens een 62 van breedte en een 68 van lengte. Omdat ik maar al te vaak lees dat Ottobre breed en kort valt.



Het broekje werd Fruity Flowers (3/2015), ook hier 62 van breedte en 68 van lengte. Mijn half metertje stof was juist gepast, maar toen ik bij het in elkaar zetten merkte dat ik het middenachterpand ondersteboven knipte, vloekte ik toch wel even. Ik kreeg er met geen geld van de wereld een nieuw stuk uit, dus moest ik improviseren. Het middenachterpand knipte ik uiteindelijk in 2 stukken. Waardoor er een extra stiklijn zichtbaar is, maar gelukkig valt het al bij al nog mee!


Het in elkaar zetten, bleek geen sinecure! Ik ben veel grotere fan van de Dalton-broekjes. Maar ik weet dat mijn zus die niet graag ziet... Als ik nog eens een broekje maak, ga ik op zoek naar een ander patroon, want deze maak ik nooit meer!

Patroontjes: Classic Stripes (Ottobre 4/2015) en Fruity Flowers (Ottobre 3/2015)
Stof: Blauwe tricot met rendier Rudolph - Hilco - Stitch & Co Mechelen
afgewerkt met roze boordstof

Edit: mijn zus stuurde net deze foto: ik ben een fiere meter...


Geen opmerkingen :

Een reactie posten