woensdag 8 juli 2015

Harley #3

De eerste week vakantie zit er al op! Tijd vliegt als je plezier hebt :-) En voor mij is dat dus veel naaien! Vandaag maakte ik mijn derde Harley top. Maar om eens wat anders te proberen, maakte ik het uit katoen. En eerlijk, geef mij maar de tricot versie!
Maar ik zal het zeker dragen!

                                    

Ik werkte de hals anders af dan in de uitleg, ik knipte geen naadwaarde en werkte met een gewoon biesje. 


De armsgaten deed ik op mijn gebruikelijke manier, de tweede stap van de handleiding naar binnen keren doorstikken deed ik dus niet.


Ik maakte het patroon 7 cm langer en werkte zonder tailleband. Ik zoomde gewoon om. Vooral omdat ik schrik had dat mijn heupen er niet zouden inpassen.

En hoewel de 38 in tricot zelfs nog ruim zit, zit de 38 in katoen nipt, vooral rond mijn borsten. Maar waarschijnlijk komt dat wel goed, Vic eet nog steeds borstvoeding, maar sinds deze week zijn we overgeschakeld op 2 voedingen (ochtend en avond). Nog een aantal maanden en dan zal het wel volledig voorbij zijn en zullen mijn borsten zeker kleiner zijn :-)

Nu op zoek naar een katoentje dat erbij past voor een rokje :-)

Patroon: Harley top - La Maison Victor jan/feb 2015
Stof: Seamist - Silent Inspiration by McKenna Ryan (gekocht uitverkoop in de hobbywinkel in Vilvoorde)

1 opmerking :