maandag 18 mei 2015

Geen kleedje, maar wel...

Vijf lessen, zoveel tijd had ik nodig om Jackie, één van de jasjes van IeneMiene in elkaar te naaien. Mijn meest uitgebreide naaiwerk tot nu toe! Ik ben heel blij met het resultaat.
Maar Tess, die kon alleen maar zeggen: "mama dat is geen kleedje, ik wil een kleedje". 
Ze wilde passen, maar ik mocht geen foto's maken. Ze vond het wel mooi, maar wilde het nu niet meer aanhouden. "We dragen toch geen jas binnen mama!" En dan rolde ze haar oogjes...

Gelukkig verzekerde ze me dat ze hem wel zal dragen, zondag, als we naar tante Lotte gaan. Ik hoop jullie dan van enkele aanfoto's te kunnen voorzien!

Tot dan zullen jullie het moeten stellen met de foto's van het jasje alleen!



Ik koos voor turquoise babyrib, afgewerkt met felroze paspel.


Als voering gebruikte ik een perfect bijpassend stofje van Micheal Miller. 


Ik koos voor de strikoptie op de mouwen.


Het rugflapje werd ook van paspel voorzien, en doorstikt met roze garen.


Ik maakte enkele knoopjes van wat restjes voeringstof. Ik kan met mijn machine ook in één keer knoopsgaten maken, maar die van de Bernina-machine in de les zijn toch nog wel veel mooier! Alweer een reden om nog wat verder te sparen!


Het ophanglusje maakt het helemaal af!


Veel werk, maar ik ben echt wel blij! Spijtig dat Tess niet net zo enthousiast is als ik! Hopelijk komt dat nog!

Patroon: Jackie manteltje - IeneMiene
Buitenstof: turquoise babyrib - Petite Couture (nu in promotie :-) 
Voering: Wee Wander Woods - Michael Miller - Bolletjeseend
Paspel: zelfgemaakt met biais - Veritas
Knopen: zelfgemaakt met stofknopen - Hema

3 opmerkingen :

  1. Heel leuk jasje. Als ze een keertje de jaloerse blikken van andere kindjes op haar knappe jas ziet, zal ze wel bij draaien.

    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk Tine! Kijk er naar uit om ze ermee te zien! Hopelijk snel aan-foto's of kom ik ze snel eens tegen op school. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen