zaterdag 20 december 2014

Chickadees-feestjurkje

Ik zag op Facebook heel wat creaties in dit stofje passeren en oorspronkelijk was ik geen fan. Maar hoe meer ik het zag, hoe mooier ik het vond! 
Toen ik besliste om het stofje ook te kopen, was het een ware zoektocht, maar ik had geluk en vond het nog in een leuke Belgische webshop!

Ik wilde graag een jurkje met mouwtjes, het is winter nietwaar. Opnieuw geen eenvoudige zoektocht. Heel veel mooie jurkjes bleken mouwloos, en er zelf een mouw aanpassen, dat zag ik nog niet zitten ;-)

Daarom koos ik voor jurk 1460 uit B*Inspired by Poppy Editie 3. Het kan aan de hals op twee manieren worden afgewerkt, met een kraagje of een biesje. Ik koos oorspronkelijk het kraagje, maar door een foutje in het patroon, werd het alsnog het biesje.


Moest je ooit plannen hebben om het jurkje te maken met het kraagje, leg het dan zeker niet op de stofvouw, maar voeg ook naadwaarde toe en knip het door! Want anders heb je sowieso problemen aan de rits :-(

Ik probeerde om de print te laten doorlopen, het lukte me bijna :-) maar mijn rits is niet zo blind als ik zou willen! Ik moet duidelijk eens in de leer bij Toertjes en Patteekes, zij kan het als geen ander!


Maar ondanks het iets mindere werk op de rug, heel tevreden met mijn feestjurkje! Tess zal stralen op Kerstavond!






Stofje: Chickadees van Timeless Treasures (Maliekeenco)
Effen stofje: rood katoentje (Stitch & Co)
Biaislint van Veritas
Broekkousen van Belle en Bo
Patroontje: jurk 1460 uit B*Inspired by Poppy Editie 3

2 opmerkingen :