donderdag 19 juni 2014

Rokje voor mezelf...

Een tijdje geleden vond ik dit rokje op Pinterest. Ik vond het onmiddellijk een super leuk rokje. Ik zocht me te pletter naar het patroontje. Een naaiende vriendin, vond het patroontje in de bibliotheek en was zo lief het voor mij mee te brengen.
Tot mijn spijt moest ik vaststellen dat ik de foto helemaal verkeerd geïnterpreteerd had. Ik dacht dat het rokje was afgewerkt met boordstof bovenaan, maar het bleek, bij het zien van het patroon en goed te kijken naar de foto, de t-shirt te zijn die op het rokje gedragen werd.

Aangezien ik toch heel graag een makkelijk rokje wilde en dus met boordstof wilde werken, probeerde ik het zelf... 
Ik gebruikte wel het patroon van het rokgedeelte, maar liet de bovenband en beleg weg en werkte met boordstof in de plaats. 
Na het nemen van mijn maten tekende ik het rokje over en begon eraan.

Rimpelen is toch niet helemaal mijn ding. Vind het voorlopig nog niet zo makkelijk om alles mooi evenredig te rimpelen en dan daarna aan stikken moet ik duidelijk ook nog oefenen :-) Dit is echter wel het resultaat:














Als ik het zo op de kapstok zie hangen ben ik best wel tevreden, maar als ik het aandoe... lijk ik minstens 2 maten dikker! Niet flatterend dus... 
Aangezien ik echt niet veel stof meer heb en eigenlijk graag een rokje wil in dit stofje, weet ik nog niet wat ik ermee aan moet.

Vandaag probeer ik er nog een bloesje bij te maken, in de hoop dat het dan nog goed komt...

Stofje en boordstof: groepsaankoop bij megastoffen.nl niet helemaal tevreden van de stof, zat ergens een foutje in...
Patroontje: knipmode maart 2011 (maar met boordstof en zonder zakjes)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten