zaterdag 28 juni 2014

Love to sew

Ik had enkele weken geleden heel wat "Love to sew"-stofjes van Michael Miller gekocht bij Lappeneel en ik had grote plannen :-)

Ik wilde al mijn naaimateriaal van deze stofjes voorzien. Heb enkele dagen stof geknipt en 3 dagen veel gestikt. Ik had eerder al mijn mouwenplankje van een nieuwe cover voorzien en maakte ook een naaihulpje! Maar daar bleef het dus niet bij!

Mijn kleine strijkplank van Ikea kreeg ook een nieuwe hoes:



en mijn strijkijzer een bandje om de draad makkelijker op te bergen (werkt met een kam snap):














Ik maakte een nieuw speldenkussen voor rond mijn naaimachine:













En ik maakte ook een los speldenkussen:










Een nieuwe naaimachinehoes met zijzakje (maakte ik met dezelfde tutorial als hier):




Er volgde ook een speldenboekje, dat wilde ik maken met de uitleg uit Van naald tot draad, maar dat bleek toch niet te zijn wat ik wilde, dus maakte ik er zelf iets van:

 




Op een gelijkaardige manier maakte ik een bladwijzer:











Een naaizakje voor mijn naaivoetjes en andere hulpstukjes van mijn naaimachine. Patroontje komt uit Zo Geknipt (een kleine versie van Orde met rits):









Een grotere versie voor enkele naaispulletjes mee te nemen als ik "op verplaatsing" ga naaien. Deze maakte ik op basis van deze tutorial:





Een schaarhouder op basis van deze tutorial:















En ook mijn twee stofscharen kregen een klein lintje (ideetje komt van bij Stitch en Co, waar Els zo duidelijk maakt welke scharen gebruikt worden voor stof te knippen, die zonder lintje zijn papier scharen, voor patroontjes te knippen):




Een stoffen afvalzakje voor als ik stofjes aan het knippen ben, een kleinere versie van Nicollies mandje:




















Gewichtjes (gevuld met 100 gram rijst):
















En last but not least, een afvalzakje voor aan mijn nieuwe (tweedehandse) overlock :-)









Toch best wel fier op mijn verzameling :-)













5 opmerkingen :