zondag 13 augustus 2017

Tommy #2

Iets meer dan een jaar geleden maakte ik voor Bart een Tommy short uit LMV. En hij draagt de short vaak! Als het mooi weer is, thuis bijna altijd! Het werd dus hoog tijd dat ik nog eens eentje maakte!

Net als de vorige keer, liet ik de nestelringen achterwege, en maakte ik gewoon een elastiek op maat.



De enige opmerking die hij had, was dat de zakken te klein zijn! Bij deze versie zijn de zakken dus veel groter (bijna 3 keer zo groot!)
Daardoor had ik net niet genoeg stof (had maar een dikke meter liggen), dus werkte ik voor de zakken, voor het gedeelte dat je niet langs de buitenkant ziet, met een contrasterende stof. Op de tweede foto hier, zie je een glimp van het stofje.

 

De stof die ik voor deze versie gebruikte is iets steviger (punta di milano als ik me niet vergis) en ik vind dat ze nog beter zit!


Het volgende project voor Bart? Een lange thuisbroek!

Patroon: Tommy short - La Maison Victor juli/augustus 2016
Stof: Donkerblauwe punta di Milano

2 opmerkingen :